اينفلوئنسر مارکتينگ
در اينفلوئنسر مارکتينگ، رهبران عقيده با جامعه گسترده براي اهداف بازاريابي و ارتباطات استفاده مي شوند. هدف افزايش ارزش و اعتبار پيام برند خود بر اساس اعتمادي است که گروه هدف مربوطه به اينفلوئنسرها دارند.
اينفلوئنسر مارکتينگ اساساً در مورد برنده شدن طرفداران برند يا محصول است که به عنوان متخصص در زمينه هاي خاص مورد تقاضا هستند. براي مثال، اينفلوئنسرها مي توانند بر ارزيابي و ارزيابي محصولات، خدمات، برندها، شرکت ها يا کارفرمايان تأثير بگذارند.با توجه به اين تأثير بر تصميمات مصرف کننده، سئو سايت اصفهان اکثر شرکت هاي آلماني از اينفلوئنسرها براي انتشار پيام هاي برند خود استفاده مي کنند. دليل ديگر علاقه شرکت ها اين است که دسترسي برخي از يوتيوبرها بسيار زياد است، همانطور که تعداد مشترکان ده ها ميليون نفر نشان مي دهد. تأثيري که در اينجا با اينفلوئنسرهاي کلاسيک با تعداد فالوورهاي بالا مشهود است، با اين وجود، در حال حاضر با به اصطلاح اينفلوئنسرهاي ميکرو با حداکثر 30000 فالوور وجود دارد. دلايل اين امر اين است که آنها گاهي اوقات نرخ تعامل بالاتري در کمپين ها دارند و مهمتر از همه، براي شرکت مقرون به صرفه تر هستند.
اساساً، سه نوع مختلف از اينفلوئنسرها را مي توان متمايز کرد:
دوستداران برند: آنها تجربه گسترده اي با يک برند و پيوند قوي و مثبت با آن دارند.
منتقدان برند: آنها عموماً از شرکت انتقاد مي کنند يا تجربيات منفي با يک محصول يا برند داشته اند. با دادن نظرات منفي بر تصميم خريد يا نظر اشخاص ثالث تاثير منفي مي گذارند.
کارشناسان برند: اين افراد به عنوان متخصص شناخته مي شوند و براي بسياري از افراد به عنوان مشاور در موضوعات خاص در دسترس هستند. کارشناسان برند معمولاً نگرش خنثي نسبت به يک برند يا محصول دارند و هنگام ارزيابي آن از دانش تخصصي خود استفاده مي کنند.
اينفلوئنسرها مي توانند براي مثال افراد زير باشند:
کاربران شبکه هاي اجتماعي با تعداد فالوور بالا (به خصوص اينستاگرام و اسنپ چت)
رضايت مشتريان فعلي با تخصص ويژه
روزنامه نگاران
وبلاگ نويسان
يوتيوبر
افراد مشهور
حرفه اي ها و کارشناسان
سياستمدار
اپراتور انجمن
...
اين راهنماي فشرده نکات و ترفندهايي را براي موفقيت کمپين تأثيرگذار خود به شما ارائه مي دهد. وايت پيپر به تمام سوالات شما از انتخاب اينفلوئنسرهاي مناسب تا پاداش پاسخ مي دهد.
نمونه هايي از اينفلوئنسرها در يوتيوب
نمونه هايي از اينفلوئنسر مارکتينگ در يوتيوب عبارتند از hauls. در يک حمل و نقل، محصولاتي که توسط شرکت ها خريداري يا ارسال شده اند توسط رهبران عقيده ارائه مي شوند. با انجام اين کار، تصميم خريدي که براي محصول گرفته مي شود اغلب موجه است.
اسکرين شات YouTube BibisBeauty Palace
نمونه ديگري از اينفلوئنسر مارکتينگ در يوتيوب به اصطلاح LookBooks هستند. لباسهاي مختلف براي روند فعلي ارائه و مقايسه ميشوند.
اسکرين شات YouTube Mariah Bethany
نمونه ديگري از اينفلوئنسر مارکتينگ در يوتيوب، آموزش هايي است که در آن محصولات يا شرکت ها تبليغ مي شوند. به عنوان مثال، Musikhaus Thomann با YouTubers کار مي کند که آموزش هاي موسيقي را ارائه مي دهند.
اسکرين شات YouTube GuitarTunes
به اصطلاح نظرات، که در آن يوتيوببرها به يک محصول امتياز ميدهند، در يوتيوب بسيار محبوب هستند. اين ارزيابيها اغلب ذهني هستند و گاهي اوقات به طور انتقادي با محصولات برخورد ميکنند.
اسکرين شات YouTube IGN
Ikea اکنون اولين زنجيره تجهيز است که به محبوبيت ستارگان يوتيوب نيز متکي است، که سه ساعت فرصت دارند تا اتاق نشيمن را به عنوان بخشي از يک چالش راه اندازي کنند. يعني، کاربران يوتيوب AlexiBexi، Sara Desideria، Klein aber Hannah و Max Oberüber هستند که هر کدام يک ويديو در مورد آن منتشر کردند.
اسکرين شات YouTube Max Oberüber
درست مانند يوتيوب، در اينستاگرام نيز ميتوان از تأثير شخصيتهاي شناخته شده در شکلگيري نظر مصرفکننده استفاده کرد. براي مثال، ستارگان فوقالذکر يوتيوب، حساب اينستاگرام Ikea را در طول فيلمبرداري تصاحب کردند و در طول روز در استوري پست گذاشتند. حداقل به دليل حدود 700 ميليون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، اينفلوئنسرها نيز در اينستاگرام يافت مي شوند.
نمونه هايي از اينفلوئنسرها در اينستاگرام
نمونه کلاسيک اينفلوئنسر، بازيکن ملي پوش آلماني توماس مولر (6.6 ميليون دنبال کننده) است که محصول ژيلت را به وضوح جلوي دوربين مي گيرد.
en market در اينستاگرام اکانت هاي مرتبط با تناسب اندام هستند.پاملا ريف نمونه معروفي از يک حساب اينستاگرام متخصص در تناسب اندام را ارائه مي دهد. با بيش از 4 ميليون فالوور، اين جوان 22 ساله با يک گروه هدف خاص دسترسي بسيار زيادي دارد.
اسکرين شات اينستاگرام پاملا ريف
البته کمپين هاي اينفلوئنسر مارکتينگ را مي توان در ساير شبکه هاي اجتماعي مانند توييتر، اسنپ چت يا فيسبوک نيز يافت. اکثر اينفلوئنسرها از چندين کانال استفاده مي کنند که پيام هاي مربوطه را در آنها قرار مي دهند. با اين حال، تا کنون، وضعيت بازار در اينستاگرام و يوتيوب بيش از همه پيشرفت کرده است.
مجاز
با گسترش روزافزون اينفلوئنسر مارکتينگ، نگاه حقوقي نيز به طور فزاينده اي به پست هاي اينفلوئنسر معطوف مي شود. از نظر الزامات برچسبگذاري، پستهايي که اينفلوئنسرها براي آنها پول دريافت کردهاند يا محصولات رايگان براي آنها ارسال شده است، بايد به اين عنوان برچسب زده شوند. يک "حمايت شده توسط" معمولاً خيلي مبهم بيان مي شود. اگر پست خود را بهعنوان «تبليغ»، «تبليغاتي» يا در مورد ويديوها بهعنوان «پشتيبانيشده توسط قرار دادن محصول» علامتگذاري کنيد، مطمئن هستيد. از طرف ديگر، اگر اکثراً دنبال کنندگان انگليسي زبان داريد، بايد يک "تبليغ" به وضوح در کنار پست خود داشته باشيد، نام هاي آلماني به تنهايي در اينجا کافي نيستند. medienanstalten.de يک ماتريس برچسبگذاري منتشر کرده است که توضيح ميدهد چه چيزي بايد براي هر قالب در نظر گرفته شود.
شرکت هايي که مي خواهند از اين مدل کسب و کار براي خود استفاده کنند، بايد توافقات دقيقي با اينفلوئنسر انجام دهند و مشخص کنند که ماهيت تبليغاتي پست بايد مشخص شود.